Wat eraan vooraf ging
Het idee voor dit tweejaarlijkse event is voortgekomen uit de sterke behoefte om de traditionele ‘avond uit’ te verruilen voor een concept waarbij vooral kwaliteit en hospitality de boventoon voeren. De organisatie speelt hiermee in op een bijzonder markt, een niche. Deze doelgroep kenmerkt zich door mensen van overwegend 25 jaar en ouder, en daarnaast heeft zij affiniteit met onder andere mode, gadgets en luxueuze restaurants.
Naast het main event, wordt elke twee maanden de Incentive Afternoon Drink georganiseerd. Voorheen in het Inntel Hotel in het centrum van Rotterdam, en vanaf heden in het Hulstkamp gebouw aan de Maaskade. De gasten zijn bij deze drinks in de gelegenheid om in het weerzien van vrienden en collega’s het weekend in te luiden.
Waar Incentive voor staat
Incentive onderscheidt zich op diverse vlakken van een traditionele avond uitgaan. Het muziekaanbod is vrij breed, en daardoor ook voor een breed publiek toegankelijk. De mix van verschillende muziekstijlen sluit goed aan bij de behoefte van de bezoekers, en draagt daarmee erg bij aan een positieve, en dus aangename sfeer. Naast een variërend muziekaanbod zijn service, innovatie en unieke locaties begrippen die hoog in het vaandel staan bij de organisatie.
Bij binnenkomst van het Hulstkamp gebouw was dit dan ook meteen zichtbaar: de hostesses stonden klaar om de bezoekers te verwelkomen, er was een aparte lounge- en businessruimte, en was de aankleding een waardig zintuigelijk genot.
Incentive in de praktijk
Dat de Incentive Community wil inzetten op kwaliteit en uitstraling moge duidelijk zijn, maar hoe hebben wij dat in de praktijk ervaren? Guestzone zocht het voor je uit!
Het event vond plaats tussen 19:00 en 00:30, en de muzikale invulling werd door diverse Rotterdamse DJ’s verzorgt. De avond bestond overwegend uit Deep House en Urban, hierdoor was er voor zowel de heren als de dames genoeg muzikaal genot. Door het rustige tempo tijdens het begin van de avond kwam naar onze mening de avond ietwat traag opgang. Maar nadat het gebouw zich steeds meer vulde met positief gestemde bezoekers, werd de sfeer steeds feestelijker en had men het goed naar zijn zin.
De eerste 200 bezoekers werd een gin-tonic aangeboden zodat er meteen een welkomstgevoel zou heersen bij binnenkomst. Eenmaal geacclimatiseerd was er daarnaast ook de mogelijkheid om gefotografeerd te worden bij een sponsordoek, de ideale plek om herinneringen vast te leggen. Het evenement was ingedeeld in drie area’s; waarvan één ruimte ingericht als dansruimte, en een aparte chique lounge- en businessruimte. De bijbehorende catering was erg goed georganiseerd, zo werden er hapjes verzorgd en kwamen de medewerkers representatief en vriendelijk over.
De locatie van het event, het Hulstkamp gebouw, was vrij uniek. Het indrukwekkende pand aan de Maas is normaal gesproken bestemd voor trouwerijen en dergelijke gelegenheden, afgelopen vrijdag was dat echter niet het geval. Na het binnentreden van het gebouw werd je meteen overmeestert door de look and feel van het pand. De ruimte voelde met de bijzondere kroonluchters aan het plafond erg gewaardeerd aan. Daarnaast hing er tot onze verbazing een grote boom in de zaal, dit maakte de ruimte extra speciaal en bracht een organisch gevoel met zich mee.
Incentive en de toekomst
De afgelopen drie jaar is het event gegroeid van 200 bezoekers in 2014, tot bijna 1000 anno nu. De organisatie heeft een groot deel van haar bekendheid te danken aan de community zelf. Positieve mond-tot-mond reclame blijft hiermee toch de essentiële factor van succes. De kracht van de community is dat men elkaars netwerk versterkt, en op die manier een stap verder komt. Verschillende partners hebben zich door de jaren heen aangesloten bij Incentive, en dragen ieder op hun eigen manier bij aan de groei van het event. In de toekomst zal Incentive vaker events in het Hulstkamp Gebouw organiseren.
Guestzone was in ieder geval positief, en we zijn erg benieuwd om te zien wat de organisatie in de toekomst te bieden heeft!
Ben je werkzaam in welke industrie dan ook, en niet elk weekend meer in het nachtleven te vinden, maar voel je wel deze behoefte? Dan zijn de events van Incentive zeker het overwegen waard!
Pluspunten Bewegingsruimte Aangenaam volume Professioneel beleid |
Minpunten Tocht rondom de entree Kosten voor een bezoek aan het toilet |
Beeld: Thom Verhoeven
Reporter:
Willem Goudswaard
Meer info evenement
Foutje gezien? Let us know!
Maak kans op een Marshall Emberton draadloze speaker twv €126!
De kans om te winnen bij Guestzone is groot. Inmiddels hebben wij 139.442 vrijkaarten
verloot onder onze members.
Dat zijn er ruim 800 per maand. En dat al bijna 15 jaar lang!
Maak een gratis account aan zodat jij ook vrijkaarten, gastenlijstplekken, vip-tafels en bonnen/muntjes kunt winnen.
Je maakt bovendien direct kans op een draagbare Marshall Emberton waterdichte speaker twv €126!
De Emberton gebruikt True Stereophonic, een unieke vorm van multidirectioneel geluid van Marshall met een absolute 360 ° -geluidservaring waarbij elke plek een sweet spot is.
Met 20+ uur van speeltijd kan je urenlang genieten van het superieure geluid van Marshall. Met een gewicht van slechts 0,7 kg is deze lichtgewicht luidspreker sterk en veerkrachtig, met een extreem duurzaam en gebruiksvriendelijk ontwerp waardoor deze speaker geschikt is voor elke gelegenheid.
Al member?
Uiteraard maak jij dan ook kans. Log in en controleer of alle gegevens zijn ingevuld en up-to-date zijn.
Maak extra kans door een leuke/originele reactie te schrijven onder onze Facebookpost.