Login | Aanmelden | Help | Adverteren
Logo Guestzone

volgende

Review: Sander van Doorn & Chocolate Puma - Raise Your Hands Up

Wat er gebeurt als het beste van twee werelden samenkomen.

Tijdens de wekelijkse radioshow van Oliver Heldens, Heldeep Radio , werden we verrast met een nieuw dance pareltje. De reden wat deze collab zo bijzonder maakt is dat beide artiesten over een unieke sound beschikken die in deze track perfect samenkomen. Aan deze unieke, en vooral herkenbare sound, zijn heel wat (solo) tracks voorafgegaan.

Time Machine
Chocolate Puma kennen we natuurlijk van de in 2014 gereleasde track Step Back in samenwerking met Kris Kiss. Voorafgaand aan die track kent het Nederlandse duo echter een geschiedenis die teruggaat tot 2001. De mannen achter de knoppen zijn onder andere verantwoordelijk geweest voor Disco Electrique in samenwerking met Bingo Players. Ook Just One More Time Baby komt uit de fabriek van Chocolate Puma. We zien het duo terug op de zowel de kleine als de grote podia, van Maassilo tot Mysteryland. We kunnen wel stellen dat Chocolate Puma niet van de laatste dagen is, en al heel wat muziekstromingen heeft zien komen en gaan.

Hetzelfde is het geval wanneer we het over Sander van Doorn hebben. In 2010 produceerde hij nog het Trance Energy Anthem, genaamd Renegade. Een productie waarbij de geluiden die uit de synthesizer kwamen tegen het duistere aanzaten. Kort daarna is de Eindhovenaar een totaal andere weg ingeslagen waar veel hits uit volgden. Tracks als Phoenix , Gold Skies en THIS zijn één van de voorbeelden die uit zijn nieuwe koers zijn voortgekomen. Deze verschuiving in muziekstijl lijkt op het eerste gezicht opmerkelijk, maar na het gelezen te hebben van een van zijn interviews valt alles op zijn plek.

Het creëren van een eigen identiteit
Volgens Sander van Doorn draait het produceren van goede track om het creëren van een eigen identiteit. Hij doet dit door muzikaal in de toekomst te kijken en daar een eigen sausje overheen te gieten. In de praktijk uit dit zich in het combineren van verschillende stijlen met vernieuwende producties tot gevolg. Om mee te kunnen blijven gaan met de tijd vindt Sander dat je jezelf continu moet door ontwikkelen.

Naast het combineren van verschillende muziekstromingen, gaat hij veel samenwerkingen met andere artiesten aan. Hierdoor blijft hij ons continue verrassen. Tot slot zegt Sander dat je tegenwoordig merkt dat het óf heel erg de deephouse-kant opgaat, óf heel erg de EDM-kant. Waar het Sander van Doorn dan ook om draait is om daar precies tussenin te zitten, een visie die hij met de collab met Chocolate Puma waar heeft gemaakt.

Het beste van twee werelden
Zet twee toonaangevende producers in één studio en de rest gaat vanzelf. Met een intro zoals we die gewend zijn van Sander van Doorn en een synth sound die alleen van de handen van Chocolate Puma kan komen, moést deze samenwerking wel goed uitpakken. Of je het hier mee eens bent laat ik aan jou over, wij zijn in ieder geval overtuigd.

Het is nog een aantal nachten slapen tot de release, maar de preview check je alvast hier:

Reporter: Willem Goudswaard

Aanmelden